Przewodnim celem Stok Tools jest zarówno pomoc sprzedażowa jak i posprzedażowa. Wyjątkowo cenimy pomoc klientom w trakcie całego okresu użytkowania, zarówno w okresie gwarancji oraz po gwarancji. Wykwalifikowany serwis wspierający klientów to nasz klucz do sukcesu. Reakcję serwisową podejmujemy przeważnie w ciągu 24 godzin.
Jednakże zdajemy sobie sprawę, że sprzęt może ulec uszkodzeniu, dlatego posiadamy serwis reklamacyjny, który szybko pomaga naszym klientom w usunięciu problemów. Już na etapie składania reklamacji udaje się znaleźć rozwiązanie.
Cenimy sobie zasady dlatego posiadamy przejrzyste warunki gwarancji, z którymi należy zapoznać się przed złożeniem reklamacji, aby pomóc szybko rozwiązać problem:
1. Gwarancja producenta jest udzielana na okres 12 miesięcy od daty zakupu w przypadku zastosowania zawodowego, a okres rękojmi równy jest okresowi gwarancji. Natomiast w przypadku zakupu i zastosowania konsumenckiego na 24 miesiące od daty zakupu.
2. W okresie gwarancyjnym usuwane są wady wynikające z błędów produkcyjnych lub wad materiałowych.
3. Naprawy realizowane są w najszybszym możliwym czasie, jednak termin naprawy nie powinien przekroczyć 21 dni roboczych licząc od dnia dostarczenia maszyny do serwisu w siedzibie firmy. Termin ten może ulec przedłużeniu w przypadku konieczności sprowadzenia części z zagranicy. Zawsze dokładamy wszelkich starań, aby jak najszybciej naprawić maszynę.
4. W przypadku braku możliwości naprawy urządzenia w okresie gwarancyjnym, klientowi przysługuje prawo do wymiany urządzenia na nowe lub zwrot gotówki.
5. Warunkiem przyjęcia sprzętu do serwisu jest postepwanie zgodnie z § 9 Reklamacja i gwarancja w regulaminie sklepu.
6. Reklamujący zobowiązuje się do oddania maszyn, narzędzi w stanie czystym i schludnym oraz takim, który pozwoli serwisowi na przystąpienie do koniecznych prac naprawczych bez utrudnień. W przypadku niedopełnienia tego obowiązku, serwis może obciążyć reklamującego dodatkową opłatą, o wysokości której reklamujący zostanie poinformowany przed przystąpieniem przez serwis do naprawy.
7. W przypadku napraw gwarancyjnych prosimy dostarczyć urządzenie używając oryginalnego opakowania co zapewnia prawidłowy transport urządzenia.
8. Gwarant nie odpowiada za zniszczenia lub uszkodzenia produktu wynikające z niewłaściwego opakowania lub zabezpieczenia produktu przez Nabywcę w trakcie transportu. Serwis nie przyjmuje przesyłek pobraniowych.
9. Po rozpatrzeniu reklamacji serwis kontaktuje się z klientem na podstawie danych podanych w formularzu reklamacyjnym.
10. Użytkownik traci gwarancję w przypadku:
10.1. demontażu lub modyfikowana maszyny przez ingerencję osób lub firm trzecich
10.2. nieprawidłowego montażu, konserwacji, magazynowana i transportowania maszyny
10.3. uszkodzeń mechanicznych, chemicznych, termicznych
10.4. niezgodnego użytkowania z instrukcją obsługi i przeznaczeniem
10.5. pracy urządzenia bez zalecanego przez producenta osprzętu (np. odciągu)
10.6. stwierdzenia, że sprzęt był nadal eksploatowany po ujawnieniu się objawów niesprawności
11. Gwarancja nie obejmuje:
11.1. wymiany części zużywających się w sposób naturalny (oraz części i materiałów eksploatacyjnych) np. styczników, bezpieczników, wrzecion, osi, przegubów, uszczelek, uszczelniaczy, oringów, simeringów, pomp chłodziwa, krańcówek, zabezpieczeń termicznych (itp.), łożysk, kabli zasilających, tarcz ściernych i tnących, linek napędowych, uchwytów narzędziowych, wierteł, dłut, olejów, smarów, zasilaczy, grzałek itp.
11.2. uszkodzeń powstałych na skutek wyładowań atmosferycznych lub z winy instalacji napięciowej.
11.3. uszkodzeń wynikających z przeciążenia sprzętu na skutek nadmiernej i/lub niewłaściwej eksploatacji
11.4. nieprawidłowego podłączenia instalacji zasilających (elektrycznych, pneumatycznych, hydraulicznych), np. elektrowrzecion z wymianą narzędzi niepodłączonych do kompresora z osuszaczem
12. Gwarant zastrzega sobie prawo obciążenia Reklamującego kosztami manipulacyjnymi związanymi z przeprowadzeniem ekspertyzy i transportem, jeśli reklamowany produkt będzie sprawny lub uszkodzenie nie było objęte gwarancją. W takim przypadku Reklamujący zostanie obciążony opłatą manipulacyjną w wysokości kosztów Gwaranta.
13. Gwarancja nie daje Kupującemu prawa do domagania się zwrotu utraconych zysków lub dodatkowo poniesionych kosztów z powodu uszkodzenia urządzenia.
14. Po dokonaniu naprawy reklamowany towar będzie odesłany na koszt Gwaranta.
15. Gwarancja na szklane tuby CO2 wynosi 3 miesiące.
16. Wszystkie lasery CO2 muszą być uziemione.
17. Rozładunek maszyny i włożenie do pomieszczenia w którym ma pracować jest po stronie i odpowiedzialności kupującego. Przygotowanie przyłącza elektrycznego przy maszynie jest po stronie kupującego.
18. W przypadku braku możliwości naprawy maszyny u kupującego wyjęcie maszyny z pomieszczenia i załadunek oraz późniejszy rozładunek i włożenie do pomieszczenia jest po stronie kupującego.
19. Parametr opisujący pole robocze w frezarkach CNC to droga jaką jest w stanie pokonać elektrowrzeciono w osiach X i Y- czyli szerokość i długość przejazdów elektrowrzeciona w tych osiach. W przypadku stołu hybrydowego (podciśnienie i t-rowki) do pola roboczego wliczamy również powierzchnię mocowania T-rowków np. frezarka o polu roboczym 1300mm x 2500mm jest w stanie pokonac drogę w osi x=1300mm a w osi Y=2500mm.
Wysokość robocza w frezarkach cnc nie jest równa z prześwitem bramy (osią Z) i jest uzależniona od wysokości obrabianego elementu i długości frezu.
20. Przy maszynach sterowanych numerycznie, wymagane jest awaryjne podtrzymywanie zasilania dla jednostki sterującej przez minimum 5 minut.
21. Wymagania będące po stronie klienta w przypadku zakupu maszyny CNC:
• Klient ma obowiązek zapewnić operatorowi stanowisko pracy wraz z strefami dostępu zgodnie z normą PN-EN 848-3:2013-04
• Ogrodzenie bezpieczeństwa maszyn CNC jest niezbędną opcją dodatkową - nie wliczoną w cenę maszyny. Leży to po stronie klienta. Ogrodzenie może być fizyczne czyli tzw. "płot" lub np. optyczne przy zastosowaniu barier bezpieczeństwa. Za zgodą i opłatą ze strony klienta montujemy wybrane rozwiązanie. Cena ustalana jest indywiduwalnie w zależności od usytuowania magazynu oraz modelu maszyny.
• Przyłącze elektryczne z gniazem siłowym 3x400 V + 10mb przewodu 5x4mm kwadrat
• Kompresor śrubowy z osuszaczem o ciśnieniu roboczym 8 bar. i wydajności 300l/min
• Odciąg trocin lub instalacja odpylająca spełniająca wymagania:
- Przyłącze- zazwyczaj 100mm (125, 150, 200 lub 250mm- przy większych maszynach )
- PRZEPŁYW: 3900 m3/h,
- PODCIŚNIENIE NA KRÓĆCU: 2500 Pa,
- PRĘDKOŚĆ NA KRÓĆCU: 35 m/s
22. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie postanowienia Kodeksu Cywilnego.
23. Gwarancja na zakupione maszyny obowiązuje tylko na terenie Polski.
24. Warunki gwarancji poza terenem Polski ustalane są indywidualnie.